Nga Azem Parllaku
Jemi në kohë pandemie e nuk është çudi pse ndodhin shumë gjëra që mendja e njeriut nuk do t’i përthekonte në kushte normale. Por në raste të tilla ata që më së shumti duhen dëgjuar janë mjekët, e jo politikanët, as dhe biznesmenë të lidhur me njëri-tjetrin për vetë interes. Njëri prej qëllimeve të politikanëve është hartimin dhe ekzekutimi i ligjeve që e bëjnë vendin e tyre më të begatë ekonomikisht dhe idealist. Lind pyetja; Ku gjendet pushteti në raport me 10 strategjitë e Noam Chomsky i cili ka strukturuar këto hipoteza fillimisht në “Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media” (1988) së bashku me Edward Herman.
1.Strategjia e shpërqendrimit.
Është element i hershëm i kontrollit shoqërorë që konsiston në shmangien e vëmendjes së publikut nga çështjet e rëndësishme, nga problemet shoqërore serioze, dhe nga ndryshimet e ndërmarra prej elitave ekonomiko-politike, përmes teknikës së përmbytjes me informacione të parëndësishme. Mbajtja e publikut të zënë me problematika dytësore, të parëndësishme, pa i dhënë mundësi të reflektojë. Ndryshe quhet “arma me silenciator, për të vrarë tinëz”. Për pushtetin sot armiku quhet Covid-19. Një pjesë dërrmuese e brengës shoqërore është lënë në harresë.
2.Strategjia e krijimit të problemeve dhe e ofrimit të zgjidhjeve.
Ky mekanizëm quhet ndryshe “problem-reagim-zgjidhje”. Krijohet një problem, një situatë që parashikon prodhimin e një reagimi të publikut, në mënyrë që ky të jetë justifikimi i masave pasuese. Për shembull: indiferenca përballë shpeshtimit që po krijon Covid-19, për rrjedhojë populli do të kërkojë ligje më të ashpra në favor të sigurisë dhe në kurriz të lirive. Apo sajimi i një krize ekonomike për t’i bërë të pranueshme, si e “keqe e domosdoshme”, reduktimin e shërbimeve publike dhe tkurrjen e të drejtave sociale. Sot protagonistët e politikës po “kërkojnë” të bëhen MESIA i shpëtimit të vendit nga virusi.
3.Strategjia e përshkallëzimit.
Për ta bërë të pranueshme një masë të papranueshme mjafton aplikimi gradual, përse jo, për vite me radhë. Në këtë mënyrë u imponuan gjate viteve ’80-’90 kushte socio-ekonomike të reja, siç është neoliberalizmi: minimizimi i rolit të Shtetit, privatizimi, paqëndrueshmëria e tregut të punës, fleksibiliteti, papunësia masive, pagat, etj. Tani Shqipëria është në humnerën që po e hedh Covid-19.
4.Strategjia e shtyrjes së zgjidhjes.
Parashikon prezantimin e masave si “të dhimbshme por të domosdoshme”. Këto shoqërohen me konsensusin publik, ndërsa hyrja e tyre në fuqi shtyhet në të ardhmen, pasi është më i lehtë pranimi i një sakrifice në të ardhmen se sa në çast. Përveç kësaj, masa ka tendencën e shpresës naive tek “ndryshimi pozitiv në të ardhmen”, që sakrifica e kërkuar mund të evitohet. Kjo i jep kohë më shumë publikut për t’u ambientuar me ndryshimin dhe, natyrisht, për t’u dorëzuar përballë sakrificës, si e domosdoshme.
5.Strategjia e trajtimit të publikut si fëmijë.
Pjesa dërrmuese e reklamave përdor diskutime, argumente, personazhe dhe një intonacion fëmijëror, shpesh herë afër dobë- sisë, sikur spektatori të ishte foshnje ose i mangët në tru. Sa më shumë që tentohet gënjimi i spektatorit aq më shumë përdoret toni foshnjarak. Përse? Nëse dikush i drejtohet një personi sikur ky të ishte 12 vjeç, atëherë, në bazë të sugjestionit, personi në fjale do të përgjigjet ose do të reagojë pa frymën e duhur kritike, sikur të ishte fëmijë. Politikanët flasin me popullin sikur ky, populli, nuk i kupton doktorët, dhe ata politikanët, e ka për detyrë të na sqarojë a konspektojë atë që ne populli nuk kuptojmë.
6.Strategjia e përdorimit të sferës emocionale më shumë se reflektimin.
Shfrytëzimi i emocioneve është një teknikë klasike që prodhon qark te shkurtër në analizën racionale dhe kritike të individit. Gjithashtu, ky mjet hap portat e aksesit tek pavetëdija, për të rrënjosur ide, dëshira, ndjesi frike, kompulsione dhe sjellje. Qoftë për paaftësi, qoftë për djallëzi, politikanët nuk i drejtohen realitetit, racionalitetit të shifrave, problemit konkret, po e shpërngulin problemin në teorizime emocionalo-absurde, që vetëm ngjajnë me realitetin, po nuk është ai realiteti.
7.Strategjia e izolimi të publikut në injorancë dhe mediokritet.
Cilësia e edukimit që i jepet shtresave të ulëta duhet të jetë më e varfra dhe më rëndomta e mundshme, në mënyrë që hendeqet e paditurisë në piramidën sociale të mos mbushen kurrë nga shtresa e ulët. No koment: mjafton të kujtohen me ç ‘janë marrë mediat e mediumet, gjatë procesit para Covid-19.
8.Strategjia e stimulimit të vetëkënaqësisë dhe mediokritetit.
Injoranca, vulgariteti, budallallëku shndërrohen në modë dhe vlerë. Kujtoni për një çast modelin “big brother”, ku mund të bëhesh i famshëm, e për rrjedhojë i pasur, i ndjekur, i imituar, i adhuruar, etj, pa nevojën e diturisë, zhvillimit të intelektit, të ndonjë aftësie, talenti apo profesioni, pa nevojën e etikës, edukatës, normave shoqërore të pranuara si normalitet.
9.Strategjia e nxitjes së vetëfajësimit.
Individi edukohet të fajësojë veten për çdo problem: mungesa ose dobësia e inteligjencës, forcës, karakterit, vullnetit, etj, janë disa nga rrugët e vetë- fajësimit. Kështu, në vend të rebelimit nga sistemi mbytës ekonomik, ndaj pushteteve të tjera të forta, individi fajëson veten deri në depresion, duke frenuar reagimin.
10.Strategjia e njohjes se individit më mirë sa ç’e njeh individi veten.
Zhvillimet e shkencave humane të 50 viteve të fundit i kanë dhënë mundësi elitave dominuese të njohin aftësitë psiko-fizike të individëve, sjelljet e tyre sociale, zgjedhjet racionale, e kështu me radhë. Kjo do të thotë se në shumicën e rasteve sistemi ushtron një kontroll më të madh mbi individin se vetë ky i fundit mbi vetveten.
Zyra e KiE-së në Prishtinë organizon një tryezë diskutimi, m...
Përmbytjet vdekjeprurëse në Spanjë, të paktën 93 persona rez...
LDK sot prezanton kandidatët për deputetë të Prishtinës
Mblidhet sot Komisioni për Çështje të Sigurisë dhe Mbrojtjes
Moti sot në Shqipëri
Shukri Buja në Hagë e vazhdon dëshminë e tij për të katrën d...