Njihuni me mbretërinë më të pazakontë në botë

22:11 | 7 Qershor 2018
Trina Galanxhi

Sulltani i Yogyakartës ka një pozitë të fuqishme politike dhe shpirtërore në ishullin indonezian të Java. Ai po manovron për ta bërë vajzën e tij më të madhe, trashëgimtarin e tij, duke shkaktuar një grindje të hidhur në Pallat .

“Nga brezi në brez, sulltani që mbretëron mbi Yogyakarta duket se përshtatet me ndryshimin e kohës”, thotë Wedono Bimo Guritno në heshtje ndërsa futet nëpërmjet kompleksit të përpunuar të pallatit.

Ai është një nga afro 1.500 abdi dalam, anëtarë të gjykatës mbretërore. Një “keris”, thikë e shenjtë javanase, futet në sarkonin (veshjen) e tij.

“Në të kaluarën nuk ishte e vështirë të zgjidhej një princ, sepse në të kaluarën sulltani kishte më shumë se një grua”, tregon Wedono Bimo Guritno, në një labirinth oborresh të rrethuar me pemë në Kraton Kilen, vendbanimi privat i Sulltanit.

“Por ju e dini që gjithmonë ka qenë femra që mbajnë fuqinë e vërtetë në familjet e Javanes“, thotë Bimo me një buzëqeshje.

Çdo gjë në këtë pallat, nga vendosja e pemëve në lëvizjet e bëra nga gjykata mbretërore, ka kuptim.

Në kulturën e Javanes, gjërat nuk janë thënë drejtpërdrejtë, por përkundrazi janë transmetuar nga simbolizmi.

Sulltani, i cili është 72 vjeç, ka ndryshuar kohët e fundit titullin e vet, në mënyrë që të jetë neutral ndaj gjinisë dhe i ka dhënë vajzës së tij të madhe emrin e ri Gusti Kanjeng Ratu Mangkubumi – që do të thotë Ai që mban Tokën.

Kjo shihet si tregues i mëtejshëm se ajo po rreshtohet për të marrë fronin kur të vijë koha.

Princesha qesh kur them se titulli i saj mban shumë përgjegjësi.

“Si në të gjitha familjet, si më i madhi kam më shumë përgjegjësi sesa motrat e mia, por ajo që e mban të ardhmen, ky vendim është duart e babait tim”, thotë ajo me një buzëqeshje.

Ajo rrallë flet publikisht për suksesin dhe e kujdesshme me fjalët e saj.

“Unë jam rritur që të mos ëndërroj për ato gjëra”.

“Ka pasur mbretëresha në Aceh dhe në mbretëritë e tjera islame, kjo është e gjitha që duhet të them.”

Motra e saj më e vogël, Gusti Kanjeng Ratu Hayu, është më e guximshme kur flet për fuqinë e pashembullt që princave u janë dhënë.

Ato u dërguan të gjithë jashtë për të studiuar në Evropë, Amerikë dhe Australi dhe tani mbajnë poste të ndryshme drejtuese në pallat, që dikur ishin fusha e burrave.

“Unë jam shumë me fat që prindërit nuk kanë thënë kurrë se kjo nuk është punë e një gruaje”, thotë ajo në anglisht.

Vëllezërit dhe motrat e sulltanit nuk shkojnë mirë midis tyre. Ata janë të zemëruar dhe shumica e tyre, si GBPH Prabukusumo, tani refuzojnë të flasin me sulltanin ose të marrin pjesë në ngjarje mbretërore.

“Ne jemi një familje mbretërore islame dhe titulli është për një burrë. Çfarë do ta quanim atë – sulltane? Është e pamundur,” thotë.

Ai thotë se masa e Sulltanit është një ndërprerje e rrezikshme me qindra vjet traditë dhe e ka akuzuar familjen e vëllait të tij si të uritur për pushtet dhe lakmitarë.

Ai dërgon një paralajmërim të fortë për atë që do të ndodhë.

“Ne kemi bërë një angazhim familjar se nuk do të luftojmë tani, por kur sulltani të jetë larguar nga kjo botë, ne kemi një marrëveshje me njerëzit që ne do ta çojmë gruan dhe vajzat e tij jashtë pallatit”.

“Ata do të dëbohen, pasi ata nuk janë më anëtarë të familjes sonë“, thotë ai.

Kjo do të krijonte mjaft trazime, them unë.

Dy mbretëreshat?

Jashtë mureve të pallatit shumica e njerëzve hezitojnë të marrin anët, duke thënë se ata do të pranojnë vendimin e familjes mbretërore.

Por mes ithtarëve të devotshëm ka shqetësime se çfarë do të mendojë Mbretëresha e Detit të Jugut.

Sundimi mbretëror i Javanes shtrihet në shekullin e 16 dhe ndërsa familja është tani myslimane si shumica e indonezianëve, ritualet që ata kryejnë janë të zhytur në misticizëm, një produkt i hinduizmit, budizmit dhe animizmit të së kaluarës.

Dhe tradita do që Sulltani i Yogyakartës duhet ta marrë perëndeshën Kanjeng Ratu Loro Kidul si gruan e tij mistike.

“Ka një premtim midis sulltanit dhe Mbretëreshës së Detit të Jugut, Loro Kidul, që është shkruar në tekstin tonë të shenjtë, se së bashku do të qeverisin dhe mbajnë paqen”, shpjegon vëllai i Sulltanit, YF.

Prerjet e thonjve dhe flokët e sulltanit ofrohen për perëndeshën e detit çdo vit. Ato janë ofruar gjithashtu për ‘viganin” Sapu Jagat brenda malit Merapi, një nga vullkanet më aktive të Indonezisë që ndodhet mbi qytet.

Ofertat dhe bashkimi shpirtëror kanë për qëllim të sigurojnë shtrirjen e shenjtë midis vullkanit, pallatit në mes dhe Oqeanit Indian, dhe kështu sigurinë e popullit.

“Roli i sulltanit është që të mbajë të dyja perëndeshën e detit të jugut dhe perëndinë e vullkanit në ekuilibër. Disa njerëz harrojnë vullkanin, zotin. Unë jam i sigurt se sulltani do të marrë një vendim të mençur për njerëzit e Yogyakarta”, thotë Wedono Bimo Guritno udhëzuesi i pallatit.

Kohëra sfiduese

Sulltani i Yogyakarta gjithashtu duhet të marrë vendime për çështjet më tokësore si guvernatori i qytetit dhe zonës përreth.

Kur Indonezia fitoi pavarësinë, Xhakarta lejoi familjen mbretërore të Yogyakartit të mbajë fuqinë e saj, pa mirënjohje për rolin e tyre në luftimin e sundimtarëve kolonialë holandezë.

Pra, Yogyakarta është i vetmi vend në Indonezi, ku banorët nuk arrijnë të zgjedhin drejtpërdrejtë udhëheqësin e tyre. Kur u sugjerua nga Xhakarta se kjo duhet të ndryshojë në vitin 2010, pati protesta të zemëruara në rrugët e Yogyakarta dhe qeveria qendrore nuk mori ndonjë veprim.

Sulltan Hamengkubuwono X ka qenë një lider i diskutueshëm modern me ambicie të gjera politike dhe biznesi.

Kur mali Merapi filloi të shpërthejë në vitin 2006, ai u tha fshatarëve të dëgjonin shkencëtarët, duke ‘thyer’ kështu traditën.

Islami mistik

Këto janë kohë sfiduese për formën e moderuar, mistike të Islamit, që Sulltani dhe Kratoni përfaqësojnë.

Adhurimi i objekteve apo idhujve, lë të kuptohet për politeizmin, ballafaqohet me konfliktin me vehabistët e Islamit që po rritet në popullaritet në Java.

“Unë drejtoj faqet e mediave sociale për pallatin dhe e shoh këtë pikëpamje konservatore”, thotë Princi Gusti Hayu.

“Por ne kemi arsye pse ne kryejmë ritualet këtu si ne dhe mund të mos jetë saktësisht e njëjtë si në Kuran, por ne nuk jemi të humbur, nuk bëjmë gjëra të çuditshme të kultit”

Pavarësisht nga një numër gjithnjë e më i madh i grave të reja myslimane në Javan, që tani zgjedhin të mbajnë shaminë, hixhabet nuk lejohen në pallat.

“Shumë gra vënë shami, por kur hyjnë në Kraton për ritualet, e heqin atë vullnetarisht, dhe e vënë përsëri kur ato largohen“, thotë Mbretëresha Gusti Kanjeng Ratu Hemas.

“Kjo nuk ka të bëjë me fenë, ka të bëjë me mbrojtjen e kulturës dhe traditës sonë dhe shoqëria e kupton këtë. Sulltani është mbi të gjitha fetë”.

Familja e zgjeruar e sulltanit e akuzon mbretëreshën, e cila është senatore në parlamentin kombëtar, se udhëheq revoltën kundër traditës.

Ata thonë se ajo ushqeu bijat e saj për të qenë të pavarura dhe për të besuar se ishin të barabartë me burrat.

“Trashëgimtari duhet të jetë linja e gjakut, kështu që nuk ka nevojë që të gërmoni më thellë”.

“Do të ketë gjithmonë konflikte dhe përpjekje për pushtet në kohë ndryshimi”, shton ajo.

Shpërndaje në rrjete sociale

Të ngjashme